Returer
FRAKT
Alla våra produkter skickas inom Sverige med 1-2 dagars spårbar frakt med PostNord om produkten finns i lager. Om produkten inte finns i lager i vårt svenska varuhus skickas din produkt från vårt utländska lager med 6-12 dagars spårbar frakt.
Skickas ordern från vårt utländska varuhus kan du även komma att behöva betala en avgift vid import.
När din order skickats får du ett mejl med en länk där du kan spåra din order.
Du kommer att ansvara för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas ej. När du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten dras från din återbetalning.
RETURER
Skulle du av någon anledning vilja returnera din produkt har du 14 dagars ångerrätt där du oavsett anledning, får alla dina pengar tillbaka vid returnerad vara. Mejla oss på kontakt@candlesnuffer.se så hjälper vi dig!
Återbetalning
För de flesta artiklar, i den osannolika situationen att din produkt är felaktig, kan du skicka den tillbaka till oss för återbetalning eller utbyte av varor inom 30 dagar efter beställning. Återbetalning av returfrakt är inte tillgängligt för detta.
För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också finnas i originalförpackningen.
Returer (om tillämpligt)
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.
Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.
Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid innan en återbetalning publiceras.
Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss genom att använda vårt kontaktformulär.
Utbyten (om tillämpligt)
Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande med vårt kontaktformulär.
Frakt
Vi kommer att instruera dig via e-post i var du ska skicka ditt objekt för retur.
Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.
Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.
Om du levererar en vara över 750 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.
Reklamationspolicy
Även om vi gör noggranna kontroller av våra produkter kan det fortfarande hända att produkter i enstaka fall inte fungerar. Om du upptäcker att din produkt har ett tillverknings- eller materialfel, kontakta oss gärna på jcsehandel@gmail.com
Vi behandlar varje order individuellt. Under garantiperioden har du rätt att reklamera produkter för tillverkningsfel samt för fel som upptäckts efter normal användning. Notera att fel som är orsakade av felaktig eller ovarsam hantering ej omfattas av denna reklamationspolicy.